تاكيد برحفظ ميراث فرهنگي و ترويج صنايع دستي در اجراي برنامه‌هاي توسعه‌اي گردشگري

مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي بر حفظ مواريث فرهنگي، ترويج و توسعه صنايع دستي در كنار اجراي برنامه هاي توسعه اي گردشگري تاكيد كرد و گفت: اين سه ماموريت مهم سازمان بايد  همواره در كنار يكديگر ديده شوند.

به گزارش روابط عمومي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي، رجبعلي لباف خانيكي با بيان اين مطلب در مراسم افتتاحيه رالي بزرگ دوچرخه سواري كوهستان و دو امدادي كه پيش از ظهر امروز توسط شركت چشمه سبز گلمكان برگزار شد گفت: بايد به گونه اي برنامه ريزي كرد كه در اجراي برنامه هاي مرتبط با گردشگري ميراث فرهنگي و نيز صنايع دستي حفظ شوند چراكه اين سه اصل مهم در كنار يكديگر كامل مي شوند.

وي در اين مراسم با بيان اينكه گلمكان در متون تاريخي و اسناد به دست آمده از جايگاه بالايي برخوردار است اضافه كرد: توسعه گردشگري، حفظ مواريث فرهنگي، مرمت و حفاظت از بناهاي تاريخي و نيز حفظ و معرفي رشته هاي مختلف صنايع دستي در اين منطقه مي تواند كمك بزرگي به معرفي پتانسيل ها و ظرفيت هاي گلمكان داشته باشد.

وي در ادامه به مشاهير گلمكان اشاره كرد و يادآور شد: وجود آرامگاه افرادي مانند عبد الله گهواره گر نشان دهنده اين است كه گلمكان در حوزه ميراث فرهنگي و تاريخي داراي جايگاه ويژه اي است.

مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي در ادامه از تمامي دست اندركاران برگزاري برنامه هاي توسعه اي گردشگري خواست تا نسبت به حفظ ميراث فرهنگي و نيز معرفي و حفاظت از رشته هاي گوناگون صنايع دستي توجه داشته باشند.

گفتني است اين مراسم با حضور دهقان نماينده چناران در مجلس شوراي اسلامي، فرماندار چناران و جمعي از مسئولان و مديران برگزار شد و در افتتاحيه اين مراسم شاهنامه خواني و مرشد خواني برگزار شد.
  

انتهای پیام/

کد خبر 1393022613